
Szybka zmiana koloru karoserii jest możliwa dzięki aplikacji specjalnej powłoki w postaci ultra cienkiej folii. Coraz więcej klientów decyduje się skorzystać z tego rodzaju usługi, a świadczy je wiele warsztatów samochodowych. Jest to świetny sposób na to, aby ochronić oryginalny lakier przed działaniem szeregu niekorzystnych czynników zewnętrznych. Niezależnie od tego, czy samochody są nowe, czy używane, można okleić je folią i diametralnie odmienić ich dotychczasowy wygląd. Do wyboru jest wiele rodzajów folii, można nią okleić klamki, lampy, nadwozia, lusterka itd. Folia ochronna pełni też często funkcję reklamy, zawiera logo firmy, dowolny tekst i grafikę.
Samodzielne oklejanie samochodu
Jeśli chce się uzyskać efekt idealnie oklejonego samochodu, to najlepszym rozwiązaniem będzie powierzenie tego zadania specjalistom. Ma to szczególne znaczenie w przypadku aplikowania folii na duże powierzchnie, bo bez doświadczenia, wprawy i odpowiedniego sprzętu będzie trudno uzyskać satysfakcjonujący rezultat. Niestety nietrudno o nierówności czy nawet zniszczenie folii. Źle przyklejona może się marszczyć i odklejać. W przypadku niedużych elementów można zaoszczędzić pieniądze i polegać na sobie. Bardzo ważne jest to, aby wybrać dobrej jakości folię i postępować zgodnie z instrukcją dołączoną przez producenta.

Oklejanie samochodu folią – cena
Wiele osób zastanawia się, ile kosztuje oklejanie samochodów folią. Ceny są bardzo zróżnicowane i uzależnione od wielu czynników: jakości i rodzaju folii, wielkości powierzchni do oklejenia, poziomu skomplikowania. Nawet lokalizacja ma znaczenia i wpływa na cenę, podobnie jak renoma zakładu. Do zmiany koloru samych zderzaków, czy elementów wewnątrz samochodu, nie zużywa się wiele materiału. Z kolei oklejenie całego auta folią wiąże się już z wysokimi kosztami. Ceny najtańszych oklein matowych rozpoczynają się od 20 zł za 1 m2, ale za lepszej jakości produkt trzeba zapłacić już 90 zł za 1 m2. Profesjonalne oklejanie samochodów folią ochronną to koszt rzędu 1500-5000 złotych.
Dlaczego warto okleić samochód folią ochronną – zalety i wady oklejenia folią
Oklejanie samochodu opinie ma bardzo dobre ze względu na liczne zalety tego innowacyjnego rozwiązania. Pozwala na zmianę koloru zarówno całego auta, jak i pojedynczych elementów karoserii. Prace można przeprowadzić samodzielnie lub powierzyć to zadanie profesjonalistom, co jednak wiąże się z dodatkowymi kosztami. W przypadku podstawowych folii można mówić o stosunkowo niskich cenach. Do wyboru jest bogata gama kolorystyczna, dzięki czemu każdy znajdzie dla siebie coś odpowiedniego. Przyklejoną folię można w dowolnej chwili oderwać. Aplikuje się ją przede wszystkim w celu chronienia oryginalnego lakieru przed zarysowaniami i promieniowaniem słonecznym. Oklejanie samochodu folią ochronną wymaga czasochłonnego przygotowania karoserii, trzeba też liczyć się z blaknięciem kolorów z upływem czasu. Ceny markowych folii opiewają na wysokie kwoty. Koszty wzrosną jeszcze bardziej, gdy zleci się oklejenie samochodu profesjonalnej firmie.
Folią ochronną można okleić słupki, maskę, lampy, zderzaki, lusterka, dach, bagażnik. W zależności od budowy i przeznaczenia, folie ochronne do oklejania samochodu mogą być monomeryczne, polimerowe lub wylewne. Ta ostania jest profesjonalnym materiałem do zmiany koloru samochodu. Typów i wzorów folii samochodowych jest multum: w połysku, matowe, satynowe, brokatowe, kameleon, strukturalne, wzorzyste, karbonowe, chrom.

Miernik lakieru na folii do oklejania samochodów
W przypadku zakupu auta używanego bardzo ważne jest to, aby dokładnie go sprawdzić, mając na uwadze dosłownie każdy szczegół. Nie brakuje nie do końca uczciwych sprzedawców, którzy będą milczeć na temat ewentualnych wad samochodu, skupiając się wyłącznie na jego zaletach. Niestety nietrudno o przeoczenie czegoś, co może stać się źródłem problemu w niedalekiej przyszłości. Wszelkie naprawy blacharsko-lakiernicze świadczą o defektach i mogą wskazywać na to, że auto uległo wypadkowi. Zakup samochodu z drugiej ręki zawsze wiąże się z pewnym ryzykiem, sprzedawcy stosują różne triki, aby ukryć defekty i uzyskać jak najlepszą cenę. Podwójne malowanie jest jednym ze sposobów na zakamuflowanie pewnych niedoskonałości, podobnie jak oklejanie pojazdu. Łatwym sposobem na ocenienie tego, czy auto jest rzeczywiście bezwypadkowe, jest zmierzenie grubości lakieru. Służy do tego specjalny miernik, którym warto sprawdzić przede wszystkim błotniki, drzwi auta, słupki, progi, klapę i podłogę bagażnika, dach. Lakier fabryczny ma grubość 60 µm-200 µm. W przypadku lakieru powtórnie malowanego grubość powłoki będzie mieć 200 µm-300 µm. Z kolei w przypadku napraw blacharskich i szpachlowania miernik grubości lakieru wskaże na wartości powyżej 300 µm. Co jednak, gdy na samochodzie znajduje się folia ochronna? Do otrzymanego wyniku trzeba doliczyć zwykle 80-100 nm, taką grubość ma folia. Najlepiej będzie jednak znaleźć miejsce, w którym kończy się folia, a obok znajduje się blacha, aby dokładnie obliczyć jej grubość.