pomiar ruchu

Miernik grubości lakieru model GL-PRO-2 | Prodig-Tech |

Miernik grubości lakieru

GL-PRO-6-F, GL-PRO-6-FA, GL-PRO-6-FAZ

NOWOŚĆ 2018 – GL-PRO-6-FAZ JUŻ DOSTĘPNY !
Miernik grubości lakieru GL-PRO-6-F, GL-PRO-6-FA, GL-PRO-6-FAZ       ZAKUP…

Obecnie miernik lakieru GL-PRO-6 występuje w trzech wersjach:
GL-PRO-6-F, sonda na przewodzie z kulką, pomiar tylko na blachach stalowych;
GL-PRO-6-FA, sonda na przewodzie z kulką, pomiar na blachach stalowych i aluminiowych (automatyczne rozpoznanie materiału);
GL-PRO-6-FAZ, sonda na przewodzie z kulką, pomiar na blachach stalowych i aluminiowych (automatyczne rozpoznanie materiału z funkcją
wykrywania powłoki cynkowej na blasze stalowej).

W miernikach GL-PRO-6 zastosowano sondę pomiarową na przewodzie. Sonda zakończona jest tzw. kulką co ułatwia pomiar na krzywiznach. Miernik posiada funkcję asystent pomiaru®, która przydaje się przy pomiarach na samochodach.

Mierniki serii GL-PRO-6 są rozwiązaniami opartymi na nowoczesnych 32-bitowych procesorach. Dzięki temu otrzymano szybki i dokładny pomiar realizowany za pomocą 12-bitowego przetwornika.

W miernikach zastosowano nowatorską konstrukcję sondy pomiarowej, która umożliwia pomiar punktowy na materiałach ferromagnetycznych i niemagnetycznych (w zależności od wersji), automatycznie rozpoznając badany materiał oraz informując na wyświetlaczu o rodzaju materiału. Sonda zakończona jest tzw. kulką.

Cechą wyróżniającą mierniki GL-PRO-6-FAZ jest automatyczne rozpoznawanie czy blacha ferromagnetyczna jest pokryta warstwą cynku lub czy jest nieocynkowana. Ma to duże znaczenie podczas pomiaru na samochodzie – ujawni nam to, które elementy karoserii były wymienione na tańsze nieocynkowane. Sonda została całkowicie przez nas opracowana.

Miernik posiada funkcję kalibracji na wzorcach grubości (dołączone do zestawu).

Wykrywanie blachy stalowej ocynkowanej – wersja GL-PRO-6-FAZ

Mierniki lakieru GL-PRO-6-FAZ posiadają funkcję ułatwiającą wykrycie warstwy cynku na blachach stalowych. Jest to przydatna funkcja zwłaszcza przy poszukiwaniu używanego samochodu. Dosyć często w samochodach po kolizjach drogowych wymienia się cały element karoserii, np. błotnik. Taki element jeżeli jest nowy i zostanie polakierowany zgodnie ze sztuką ciężko zweryfikować czy jest oryginalny czy zamiennikiem dokonując tylko pomiaru grubości lakieru – wskazania mogą świadczyć, że element jest oryginalny fabryczny. Odpowiedniki elementów karoserii produkowane przez różne firmy często nie są pokryte warstwą cynku. Oczywiście, żeby udało się rozróżnić taki element to reszta auta musi być ocynkowana.

Podczas pomiaru na stali ocynkowanej na wyświetlaczu zostanie przedstawiona informacja FeZn, a gdy dokonamy pomiaru na stali nieocynkowanej na wyświetlaczu otrzymamy informacje Fe.

Na co należy zwrócić uwagę?

Informacja o stali ocynkowanej jest tylko orientacyjną interpretacją pomiaru i funkcja ta została wprowadzona do potrzeb pomiarowych na karoseriach samochodowych oraz do pomiarów w innych dziedzinach, ale z zastrzeżeniem, że wiemy, że badana stal może być pokryta cynkiem a nie innym związkiem metalicznym o właściwościach diamagnetycznych (np. miedź, złoto), czy paramagnetycznych (np. aluminium), ponieważ w takim wypadku miernik również wskaże informację FeZn (a nie np. Fe+Al, Fe+Cu).

Należy jeszcze zwrócić uwagę, że blachy samochodowe nieocynkowane mogą być zabezpieczone w inny równie dobrze skuteczny sposób i pomimo braku wskazania FeZn nie oznacza to, że blacha nie jest zabezpieczona przed korozją.

Reasumując:
– dokonują pomiaru na stali bez dodatkowej warstwy metalicznej diamagnetycznej czy paramagnetycznej otrzymamy wynik Fe;
– dokonując pomiaru na stali pokrytej cynkiem lub innym materiałem metalicznym diamagnetycznym lub paramagnetycznym otrzymamy wynik FeZn.

Funkcja wykrywania cynku na blasze stalowej działa do grubości lakieru łącznie z grubością cynku wynoszącej około 550µm.

Podstawowe cechy przyrządu:

  • sonda na przewodzie, sprężysta, zakończona kulistym punktem pomiarowym;

  • pomiar na blachach (automatyczne wykrywanie):
    – stalowych, Fe (modele GL-PRO-6-F, GL-PRO-6-FA, GL-PRO-6-FAZ);
    – aluminiowych, Al (modele GL-PRO-6-FA, GL-PRO-6-FAZ);

  • automatyczne wykrywanie cynku (Zn) na blasze stalowej (tylko model GL-PRO-6-FAZ);

  • automatyczne wykrywanie podłoża (nie dotyczy modelu GL-PRO-6-F przeznaczonego tylko do blach stalowych);

  • zakres pomiarowy 0-2000μm;

  • podziałka 1μm dla Fe, 5μm dla nFe;

  • minimalne pole pomiaru dla nFe 15x15mm, dla Fe 5x5mm;

  • 3 tryby pracy: pomiar ciągły, zatrzymanie pomiaru (HOLD 1), zamrożenie pomiaru (HOLD 2);

  • możliwość ręcznego ustawienia trybu pomiaru, Fe lub Al;

  • pamięć pomiarów 960 pozycji;

  • asystent pomiaru® dla motoryzacji (DIODA LED);

  • kalibracja (za pomocą płytek i wzorca grubości);

  • sygnalizacja dźwiękowa;

  • zasilanie: dwie baterie alkaliczne AAA (R3);

  • gwarancja 24 miesiące.

  • cena katalogowa:
    GL-PRO-6-FAZ 549zł brutto.

Do miernika dołączona jest gwarancja oraz dokładna instrukcja obsługi.
Tutaj możesz zakupić miernik: ZAKUP…